tisdag 17 mars 2009

Res till Israel i vår.


Längtar ni precis som jag till värmen och våren? Från och med den 24 Mars så kan man flyga till värmen direkt från Arlanda, visst kan man göra det även i dag, men inte till resmålet jag talar om. Några timmar bort ligger ett väldigt litet land, men det finns inte många länder i världen så har så mycket sevärdheter på så liten yta.

Förutom sol och bad, så finner man världens lägsta punkt, bibliska platser, vacker natur och mycket mer. Så varför inte boka er nästa resa, till ett land som har så mycket att erbjuda.
Jag vet att många tvekar, eftersom media har skrämt oss med bilder och nyheter. Det här har jag tänk på, läs artikeln om säkerhetsläget, skriven av Elliot, som bor och arbetar i Israel.
Det finns ett flygbolag som flyger direkt till Israel från Arlanda. 2008 så kunde man flyga med det Israeliska flygbolaget Israir. Men 2009 så flyger SAS charter till Tel Aviv, och de börjar nästa vecka, Tisdagen den 24 Mars.
Varför inte med Israir 2009? Det beror på att kronan har försvagats och att Israir ville ha betalt i dollar, och om Israir hade fortsatt sina flygningar även 2009 så skulle de betyda en prisökning på ca 600 sek.
För att boka drömresan till det heliga landet, så kan man antingen besöka sabraexpress.com eller så kan man besöka Israel4u.se och där få hjälp med att boka sin resa.
För mer information om flyg och hotell så kan ni besöka Israel4u.se där man också kan få svar på sina frågor om säkerhetsläget, utflykter och mycket mer.
Varmt välkomna till Israel!

3 kommentarer:

  1. Skulle vara helt fantastiskt att åka dit, en vacker dag så!!

    Pro Israel! /C

    SvaraRadera
  2. Israel är ett fantastiskt land och jag hoppas att ni får möjligheten att åka dit. Ni är alltid välkommen att besöka min blogg och hemsida. Tack för er kommentar.

    Hälsningar

    Peter, Israel4u.se/kodashim.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Jo, Lyckligtvis ska man själv till Israel i Oktober. För de som har missat flyger bla. Apollo charter resor till Aqaba varifrån man sedan tar bussen över gränsen till semesterparadiset Eilat (Israel...). Första gången till Israel för min del. Självklart kommer det också bli utflykter till Jerusalem och Döda Havet.

    SvaraRadera