söndag 8 mars 2009

Ni har skämt ut ett helt land och jag skäms över att vara svensk.

Ibland skäms man över att vara svensk, och det gör jag i dag. När man ser nyheterna från Malmö, läser nyheter och lyssnar på radio och ser hur sk svenskar skämmer ut ett helt land. Jag blir väldigt ledsen och känner mig sorgsen över att behöva se detta, i ett neutralt land som Sverige. Men allt prat om att vi är ett "neutralt land", är bara nonsens enligt mig.

Jag besökte Jpost:s hemsida och kunde där läsa hur många svenskar reagerar, och samtliga tog avstånd från det som händer i Malmö. Det enda dessa grupper kan är att kasta sten, bomber och gatusten. De maskerar sig precis som militanta palestinier och precis som militanta palestinier försöker de skrämmas. I dag kunde man se på nyheterna hur de kastade sten, slog sönder polisbilar, allt detta för att sverige spelar en tennis match, där vi möter Israel, det är tragiskt.

Det är väldigt beklagligt att tennis spelarna ska behöva lida, för att våra politiker i Malmö blandar ihop idrott och politik samt att vissa grupper försöker hindra en tennis match med våld.
Och till er på bilden och andra som deltog har jag bara en sak att säga, "Ni har skämt ut ett helt land och ni borde skämmas".
Den här händelsen har säkert förändrat tennis spelarnas syn på Sverige och svenskar, men jag hoppas de förstår att inte alla svenskar är anti-Israel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar