tisdag 24 mars 2009

Jag har en idé.

I dag, Tisdagen den 24 Mars klockan 09:40 så flög årets första direktflyget till Tel Aviv från Arlanda. Självklart så var jag på plats, på plats var också besättning och rep. från SAS. Berättade om min hemsida, och frågade om det var möjligt att lägga reklam ombord.

SAS ansvarar inte för vad som får läggas ombord på planet (reklam, tidningar) eftersom det är Sabra Express som är de som anlitat SAS. I morgon ska jag ringa till Sabra Express och fråga dem om det är okej att jag lägger reklam ombord.
Min tanke är att resenärerna ska kunna få hjälp med bokning av hotell, inrikes flyg, hyrbilar, tåg, buss med mera.

När familjen Lindgreen sätter sig på planet, så gör familjen som alla andra, man tittar i fickan framför sig. I fickan hittar de ett reklamblad som berättar mer om landet Israel samt som erbjuder gratis hjälp med bokning med mera. När familjen kommer ner till Israel så går det till ett internetcafé och besöker siten http://www.israel4u.se/ där de läser mer om landet och ställer sina frågor. Inom 24 timmar så har de fått svar och förslag på bra hotell i Tiberias, och det bästa av allt tycker familjen var att de fann reklambladet i ombord.

Det är så det kommer att fungera, om min idé går att genomföra. Men för närvarande är det bara en idé.

2 kommentarer:

  1. Tack Anders. Nu blev det tyvärr inte så, men glädjande är att vi samarbetar med diesenhaus unitours. Vi kommer också snart att kunna erbjuda dykresor med mera.

    SvaraRadera