måndag 12 januari 2009

Varför startade jag en blogg om Israel?

Det skrivs och visas nyheter om Israel, men vad är sant och vad är falskt?
Den bilden som visas upp i media är enligt mig och många andra inte rättvis, och det är anledningen till att jag startade Israel4u.se.
Jag vill på detta sätt ge er möjligheten att lära känna Israel och folket som bor där.
Israel är ett väldigt litet land, till ytan lika stort som småland.
Men det finns inte många länder i världen som har så mycket sevärdheter på så liten yta som Israel.
Israel har långa fina stränder, ett av världens bästa dykvatten, här finner man världens lägsta punkt. Det finns mängder med sevärdheter och bibliska platser. Jerusalem, är bara en av många heliga platser i det heliga landet.
Jag är en stolt Israelvän och har själv besökt Israel flera gånger, senast September 2008, tänker åka ner till Israel igen 2009 för att besöka vänner och besöka landet som jag älskar.
Det är en speciel känsla att vandra runt i Jesus fotspår i Nazareth, Tiberias, Jerusalem och Betlehem. Besöka alla dessa platser där det sägs att Jesus bott och arbetat känns i hela kroppen, speciellt om man tror på Jesus, vilket jag gör.
När man vandrar runt i den gamla staden i Jerusalem så möts man av araber som är påväg till mosken för att be, Kristna som vandrar längs Via Dolorosa, Ortodoxa judar påväg till western wall eller klagomuren som den också kallas.
Ett måste om man besöker Jerusalem är ett besök på Yad Vashem, det var väldigt jobbigt att se alla filmer och bilder från förintelsen, men samtidigt är det något man måste se med egna ögon.
Om ni vill läsa mera om sevärdheter och annan information om Israel så kan ni besöka min hemsida www.israel4u.se.
Där finner ni reseguider, information om Israel, information om judendomen, turistinformation, researrangörer, artikel om säkerhetsläget, bilder och mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar