tisdag 24 maj 2011

Tiberias samt resan mot Tel Aviv

Tre kvinnor döper sig vid jordanfloden

Igår så åkte jag och David till Tiberias, egentligen hade jag planerat att bo en natt till i Haifa, men vi kom överens om att det blev bättre om vi övernattade i Tiberias och åkte direkt till Tel Aviv repektive Netanya.

Gårdagen var en trevlig dag. V i besökte jordan floden där många väljer att döpa sig, alla som vill kan döpas i floden. När vi satt där och kollade så fick vi se ett par dop, det var en trevlig upplevelse, tanken var att jag skulle lägga upp bilder som jag tagit med telefonen under dagarna, men har inte lyckats fört över några ännu. Från början så var det tänkt att vi skulle cykla runt Genesarets sjö, men det blev en sheruts istället.

Senare på kvällen så skulle vi vandra runt i Tiberias, vid ett ställe så var det flera hundra människor soom kollade ut i mörkret, vi visste inte vad som väntade, men det skulle vi snart få se. Det var en fantastisk vatten och ljud och ljus show, film kommer att läggas upp senare.

Efter showen så gick vi vidare och njöt av kvällen i Tiberias. Vi bestämde oss för att ta en kaffe vid en restaurang och där satt vi och pratade, väldigt trevligt, är väldigt glad över att jag fick träffa David i det heliga landet. Men det var inte slut på överraskningar riktigt ännu. På restaurangen mittemot så satt det en grupp med ortodoxa judar, och de började spela gitarr och sjunga vackra hebreiska sånger, en härlig upplevelse som kommer finnas med i mitt minne förevigt.

Tidigt på onsdags morgonen så begav jag mig mot buss stationen, för att ta bussen till Tel Aviv. Idag förväntar jag mig ännu en underbar dag i landet jag älskar. Har inte varit i TLV sedan 1997, så det blir ett kärt återseende. Först så tänkte jag checka in och byta om, äta något vid någon av stränderna, som för övrigt fått pris för en av de tio bästa stränderna i hela världen. Senare idag så tänkte jag träffa Judy Eliaz som arbetar på Diesenhause unitours och eventuellt träffa grabbarna och tjejerna på israeli-T, senare under dagen så har jag ännu en träff, men det berättar jag eventuellt mer om senare.

Ett stort tack till David, för två mycket trevliga dagar, toda raba.

Upptäckte precis att det fanns trådlöst internet omord på Egged bussar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar