lördag 21 maj 2011

Landat i Israel

Nu har jag äntligen kommit fram, resan gick bra. Eftersom det är Shabbat så kan jag inte ta tåg eller buss från flygplatsen till mitt boende i Haifa. Men man kan åka en kolektiv taxi, men eftersom Port Inn öppnar 07:30 så väntar jag någon timme innan jag beger mig mot taxibilarna/kolektiv taxi.

Det känns väldigt bra att vara här igen, träffade några trevliga människor på flyget hit. Det första jag gjorde efter att ha hämtat mitt baggage var att handla min favorit juice Prigat med smak av grape.

Längtar redan tills man får vandra ner till stranden i eftermiddag, samt besöka Bahia garden och Carmel. Har inte varit vid Carmel sedan den omfattande branden där. Men dag ett kommer att bli en lugn start på min semester.

Lehitra ót från Tel Aviv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar