måndag 9 maj 2011

Snart så åker jag tillbaka till landet jag älskar

Det är en solig och varm dag, det är israels independence day och sist men absolut inte minst så är det bara 11 dagar kvar till semester, och ett kärt återbesök i Israel. Tidigare idag så lästa jag ur dagboken från 2009 (skrev dagbok när jag besökte Israel 2009), som var sparad i min laptop, som endast används under mina semester resor till Israel.

Om man längtade tills avresa tidigare så gör jag det ännu mera nu. När man läste om mina möten med Elliot och andra vänner, när man läste om mina besök vid klagomuren, Eilat samt alla andra underbara ställen jag besökte, så värmer det inom mig.

Ser fram emot att träffa vänner, besöka klagomuren, cykla runt Tiberias sjö, flyta runt i Döda havet, bestiga Masada, njuta av utfärder i öknen och till sjöss, vandra längs Eilats strandpromenad och besöka min favorit strand och lyssna på chillout musik samt höra vågorna.

Snart så åker jag tillbaka till landet jag älskar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar