torsdag 7 april 2011

Pojke svårt skadad efter attack mot skolbuss

Idag träffades en skolbuss i närheten Kibbutz Sa'ad av en anti-tank missil som avfyrades från Gaza. Det fanns bara en skolelev som passagerare och hans tillstånd är kritiskt, också chauffören skadades. I samband med attacken sköts också cirka 45 granater och raketer från Gaza. Israels försvarsminister Barak gav genast order om att armén skulle besvara attacken.

Daniel, Israel nyheter


Teen critically hurt in Negev attack; IAF strikes Gaza

Two wounded in anti-tank missile attack on school bus


Mina egna ord och tankar:

Man blir både ledsen och arg över hur militanta grupper fortsätter sina attacker mot civila mål i Israel. Under alla år jag bloggat och informerat om konflikten så återkommer dessa attacker, och Israel besvarar attackerna, och allt skylls på Israel nästan varje gång. Jag har svårt att förstå att inte folk förstår vad som verkligen sker, blir ledsen och arg varje gång jag hör hur militanta grupper attackerar civila mål, när ska detta upphöra, kommer det någonsin att upphöra?

Tror ni att vanliga oskyldiga palestinier får det bättre när vissa grupper attackerar och skadar och dödar civila israeler? Är detta de militanta gruppernas försök till fred? de sista behöver jag inte ens fråga.

Peter, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar