torsdag 14 april 2011

Idag träffade jag en vän som också har bokat en resa till Israel


Idag så träffade jag min vän David. Han har också bokat en resa till Israel, nästan samma datum, så idag så träffades vi och planerade lite inför resan.

Vi pratade om att åka till Tiberias, Nazareth och Tel Aviv. Det är väldigt vackert att cykla runt Tiberias sjö, det finns mycket att se, så om det inte är för varmt så kanske vi hyr cykel och tar oss runt sjön.

Nazareth är ingen vacker stad, men det finns ett par saker att se, så det är absolut värt ett besök.

Tel Aviv är en vacker spännande storstad som har mycket att erbjuda. Förutom stränderna som hamnar i den övre delen av listan över världens vackraste och bästa stränder så finns ett stort utbud av restauranger, kafeer, pubar, museum, affärer samt mycket mycket mer.

Jag tänkte också passa på att träffa några vänner i Tel Aviv, har berättat att man kommer, och grabbarna och tjejerna från Israeli-T.com frågade om jag inte ville komma förbi dem, och självklart så vill man det.

Vet någon var man finner "fast forward" knappen, så att man kan spola fram tiden till den 20 maj, och därefter trycka in "slow motion" knappen så att man får stanna länge i landet jag älskar, väldigt länge...

Peter, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar