onsdag 13 april 2011

Denna resa kommer att bli en av de bästa resorna, det känner jag på mig

Även fast det är mer än 1 månad kvar tills jag reser tillbaka till Israel så har jag börjat räkna ner dagarna. Bara tanken på att vandra runt i jerusalem, flyta i döda havet, vandra uppför Masada, sola och bada i Röda havet och medelhavet samt träffa mina vänner där får mig att le.

Denna resa kommer att bli en av de bästa resorna, det känner jag på mig. Det kan aldrig bli bättre än första resan för snart 15 år sedan, då mina ögon öppnades och man fick lära känna folket och landet man bara läste om i media. Jag är så tacksam över att jag reste till Israel för snart 15 år sedan, det har förändrat mitt liv.

När man läser AB eller andra mediers rapportering från landet man älskar så gör det ont inom mig, inget land är perfekt, men alla länder förtjänar rättvis rapportering. Varje gång någon frågar mig om Israel, det kan vara allt ifrån nattklubbar till historiska och bibliska frågor, så blir jag varm och glad över att få kunna berätta för dem.

Det är också glädjande att fler och fler blir nyfikna på landet och vill resa dit. Har ni frågor om säkerhetsläget, turism, fakta och andra frågor så kan ni alltid kontakta mig (kontakt@israel4u.se eller info@israel4u.se). Besök Israel4u.se, där finner ni mängder med vackra bilder samt information om Israel och judendomen, vi arrangerar även resor till Israel.

Peter, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar