torsdag 24 mars 2011

Gene Simmons kritiserar musiker som vägrar att spela i Israel


Den legendariska Kiss basisten Gene Simmons beskriver musiker som vägrar att spela i sitt hemland som "dårar". Jag föddes här och jag är stolt över det, tillägger han.

Kiss "israelisk-födda sångare-musiker Gene Simmons kritiserar andra musiker som vägrar att spela i Israel.

"De är idioter", berättade den legendariske basisten för Associated Press i en intervju på tisdagen, på sitt första besök till Israel efter att ha lämnat landet som barn för över 50 år sedan.

Simmons beskrev besöket som en "hemkomst":

"Jag är israel. Jag är en främling i Amerika. Jag är en outsider, sade han, Gene fortsätter: "Jag föddes här och jag är stolt över det."

Läs hela texten här (engelska) >>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar