tisdag 24 februari 2009

Socilademokraternas Illmar Reepalu svarade på mitt mail.

I dag fick jag svar på mitt mail som jag skickade till Socialdemokraternas Illmar Reepalu. Blev förvånad över att han svarade så snabbt. Så här skrev han bland annat, "Beslutet är baserat helt på säkerhetsmässiga bedömningar, inget annat."
Och enligt polisen så hade de inte kommit in några hot mot tennis matchen som jag tror att jag skrev i mitt första inlägg. Malmö hade ansökt om att få matchen, det hade varit bättre att låta Stockholm anordna matchen.

Reepalu fortsätter, oberoende av vem eller vilka som ”startade konflikten” så kan jag, personligen, aldrig acceptera att en stat, Israel eller någon annan, slaktar över 400 barn under förevändning att det sker i självförsvar.
Det finns mängder med bevis som visar hur Hamas använde civila som sköldar, samt att de gömde sig i skolor och bland folkmassor där det fanns barn och andra civila. Det har också visat sig att antalet skadade och döda har överdrivits vid flera tillfällen. Jag beklagar att så många barn och andra civila dödades. Personligen så tycker jag att Israel gjorde rätt som besvarade attackerna, det var inte 10 raketer som slagit ner i Israel, det var över 10 000 raketer.

Skrev också att jag tyckte man skulle vara försiktig med att använda ordet "slakta". Israel har aldrig slaktat några palestinier, däremot så har det förekommit i Afrika och andra delar av världen, där olika grupper slaktat andra med bland annat stora knivar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar