lördag 7 februari 2009

Kan man inte skriva eller säga någonting om Israel, utan att det kallas propaganda?

Det är väldigt konstigt att om man är pro-palestinier så får man säga och skriva vad som hellst i media, bloggar, nyheter och på arbetet, men så fort man skriver eller säger något om Israel så kallas det propaganda.
Så det betyder alltså att allt som Hamas och pro-palestinierna skriver och säger är sant, och allt som Israel skriver och säger är propaganda?

Man behöver inte vara Israels bästa vän för att reagera på hur media vinklar och rapporterar från konflikten och om Israel. Att media väldigt ofta skriver pro-palestinska nyheter är fakta.

Bara för att jag kallar mig Israels bästa vän så betyder inte det att jag tycker illa om alla palestinier, araber och muslimer. Har vänner som är araber och muslimer, och de säger ingenting om att jag driver en informations site om Israel och judendomen, samt att jag bloggar om Israel.

Om jag sätter upp ett klistermärke på mitt skåp, där det står "I support Israel", "I love Israel" eller "Stand up for Israel" så gör jag inte det för att provisera. Israel är ett väldigt trevligt och vackert land, det finns inte många länder i världen som har så mycket sevärdheter på så liten yta som Israel. När man vandrar i Jerusalems gamla stad, besöker klagomuren, cyklar runt Tiberias sjö, bestiger Masada, ligger på en fin sandstrand, flyter i Döda havet så förstår man varför det står "I love Israel" på mitt skåp. Och det räcker med att läsa och lyssna på media för att förstå varför det står "I support Israel och "Stand up for Israel" på mitt skåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar