måndag 2 november 2009

Vacker utsikt, varmt, stranden och ett möte.

I Netanya så var det regn de flesta dagarna. Här i Eilat så vaknade jag med den här utsikten och sol.
Om en timme ska jag träffa Avi på tourist office här i Eilat. Det ska bli trevligt att träffa honom och att prata lite med honom.
Därefter så tänkte jag ta mig till stranden, där jag tänkte spendera några timmar, om det inte blir regn.
Ser fram emot en trevlig dag här i Eilat. Tänker inte spendera så mycket pengar utan tänker bara njuta av semestern.
Jag har förklarat för flera jag mött att vi har rätt till minst fyra veckor semester per år, om man är heltids anställd.
Som vanligt i Israel så möter man många trevliga mäniskor. Och man märker verkligen skillnaden nu och för 10 år sedan. För 10 år sedan var det mer oro. Det är en härlig känsla att träffa alla dessa mäniskor och få vara i det här landet.
Många frågar mig, varför Israel? svaret på den frågan är väldigt enkel, Israel är ett underbart land med mycket sevärdheter och trevliga mäniskor. Men om man bara läser svensk media så får man en helt annan bild av landet och dem som bor här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar