lördag 7 november 2009

Lämnar Eilat och fortsätter min resa.


Ännu en trevlig dag och återigen är det varmt och skönt. Just nu sitter jag i öknen och skriver, bussen har gjort ett stopp, är på väg mot Jerusalem.

Det är lätt att finna inspiration till att skriva. I dag har jag njutit av värmen från stranden vid Röda havet, checkade ut från mitt rum klockan 08:00. Sedan gick jag till bussterminalen och sitter nu mitt ute i öknen och skriver.

I kväll blir det en lugn kväll i Jerusalem, tänkte checka in på hotellet och därefter leta upp en trevlig restaurang och äta någon israelisk maträtt.

Framme i Jerusalem efter en lång bussresa. Hade nöjet att sitta bredvid en vacker israelisk soldat hela vägen, hon hade precis sagt farväl till sin pojkvän.

Det var väldigt jobbigt att åka så långt, och att bussen stannade endast en enda gång på hela vägen. Jag fick sitta och kämpa i mot flera timmar, väl framme i Jerusalem så kunde jag äntligen besöka herrarnas, först fick jag låna en shekel av en militär så att jag kunde komma in genom spärren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar