måndag 2 november 2009

Möte, stranden och samtal med Gideon.

Har precis avslutat mitt möte med Avi. Han berättade mer om Eilat och vad som finns att göra här. Michael hade berättat om mina planer på att arrangera resor till Israel.
Imorgon ska jag besöka flera sevärdheter här i Eilat, Avi hjälper mig så att jag inte behöver betala för inträde.


I övrigt är det den varmaste dagen så här långt under min semester här i Israel. Just nu sitter jag på stranden och lyssnar på vacker israelisk musik ifrån baren bredvid, samt lyssnar på vågorna från röda havet, nu är det semester.

Har precis ätit mat och som ni säkert vet så orkar man inte äta lika mycket när det är så här varmt. Sitter vid kajen eller marinan och njuter av värmen och av min semester. Härifrån kan man se Jordanien till vänster och Egypten till höger.

Jag ringde precis till Gideon, och vi bestämde att han kommer och hämtar mig imorgon vid 08:30 på morgonen. Vi åker sedan till underwater obs. och därefter fortsätter vi till delfinerna (man kan simma med delfiner).

Vi ska sedan diskutera mina planerade resor till Israel och han kan eventuellt hjälpa mig med hyrbil. Trivs väldigt bra här och vill gärna stanna så länge som möjligt i Eilat. Om jag hyr bil så kan jag besöka Masada och Döda havet på vägen mot Jerusalem.

Resan har varit väldigt bra så här långt, har träffat så många trevliga personer och i dag har jag äntligen kunnat njuta av min semester vid stranden intill Röda havet. Har inte hunnit blivit så brun som planerat, men än har jag några dagar kvar på mig att få en fin solbränna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar