tisdag 3 november 2009

Delfiner, fiskar och en rundtur i Eilat.


Morgonen började med att jag blev hämtad av min kontakt person Gideon. Vi började med att åka till undervattens obs. där man kunde se ett flertal färgade fiskar samt sköldpaddor. Detta ställe är ett måste om man besöker Eilat. Något som gjorde mig väldigt förvånad var att den svenska flaggan fanns intill Eilats mest besökta turist atraktion.

Efter att ha varit där ungefär en timme så fortsatte vår färd mot nästa stora turist atraktion, där man bland annat kan simma med delfiner. Förutom delfiner så kan man också prova på ett unikt spa med vatten massage. Barnen har också sin egen hörna.

Därefter var planen att vi skulle besöka ett företag som sysslar med guidade cykel turer. Men de hade fullt upp och ingen kunde möta oss på kontoret.

Istället så tog Gideon mig på en rundtur där vi besökte ett flertal olika hotell i varierande pris klass. Det hotell som gjorde mig stum och brist på ord var inte det dyraste hotellet, det var ett unikt hotell där man hade poolen precis utanför rummet, man hade också en trevlig terras där man kunde njuta av sin semester. En annan sak som var väldigt bra var att det var tyst och väldigt lugnt.

Jag är väldigt tacksam över att ha fått den här chansen att få nya använbara kontakter. Har träffat direktören för turistinformationen här i Eilat, har också fått en väldigt trevlig guidad tur av min kontakt Gideon, toda rabah, eller tack så mycket för er hjälp. Utan Michael Chen hade detta inte varit möjligt. Nu har jag alla de kontakter som krävs för att Israel4u.se ska lyckas med våra planerade resor.

Det är sista kvällen i Eilat, sitter precis intill Röda havets strand och njuter av en fantastisk kväll i Israel. Om jag älskade landet innan så har ingenting förändrats efter mitt besök denna gång.

Nästa gång jag skriver så kommer jag att skriva ifrån den heligaste staden av dem alla, Jerusalem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar