fredag 30 oktober 2009

Regn är bra.

Nu är det shabbat för hela slanten. Tyvärr så har vädret varit mindre bra idag, men de jag pratat med är glada ändå, det har inte regnat så här mycket på fem år. Och som de säger är det bra med regn, även fast jag hellre vill ha sol.

Imorgon kommer solen tillbaka. Tänker gå upp tidigt så att jag kan njuta av Israels bästa stränder, åtminstone en dag. Men eftersom det är sämre väder i norra landet så väljer jag att åka ner till Eilat en dag tidigare, har redan ringt och berättat att jag kommer på söndag.

Är väldigt glad över att vara tillbaka. I dag när jag var och handlade så kunde jag fråga efter saker på hebreiska, och de jag talade med förstod vad jag menade.

Som jag skrev i början av inlägget så är det shabbat nu, eller shabbas. Det betyder att det inte går några bussar, att många butiker är stängda, det betyder med andra ord att det är shabbas.

Nu ska jag gå och äta en trevlig middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar