fredag 16 oktober 2009

Äntligen blir min resa av.


Det har varit ganska tyst här på min blogg under en tid. Det beror på att jag numera arbetar heltid samt att jag har haft mycket att göra. Den 29:e oktober så är det dags för årets semester. Då åker jag äntligen tillbaka till Israel.


Förra året så var jag där i två veckor, detta år så blir det endast en vecka, med jag är lika glad som vanligt över att få åka dit. Min tanke är att jag ska blogga direkt ifrån Israel, dels för att nära och kära ska kunna läsa vad jag gör och vilka platser jag besöker, dels för er som besöker min blogg.

Eftersom jag varit på alla platser så tänker jag inte resa runt så mycket denna gång. Tanken är att jag ska besöka Netanya, Eilat samt Jerusalem (döda havet, masada). Ska också träffa Elliot i Jerusalem, Elliot har hjälpt mig med hemsidan.

Har redan bokat hotell på hotell Orith i Netanya, min vän David arbetade där förra året, så jag vet att det är ett trevligt hotell med bra läge. Sedan har jag pratat med en annan vän, som lovat att hjälpa mig att hitta något trevligt hostel i Eilat och Jerusalem. Har redan kollat upp bussar mellan städerna, väljer att resa med egged.

Ser fram emot en trevlig vecka med mycket sol och bad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar