fredag 30 oktober 2009

Äntligen på väg.

Nu har jag kommit en bit på väg, är nu i Polen. Blev förvånad när jag skulle handla i affären, trodde man betalade med euro, men det gjorde man inte, de hade visst sin egen valuta.

Precis innan avfärd så ringde Michael ifrån den israeliska statens turistbyrå, han ville veta så att allt var klart med bokandet av rum i Eilat och Jerusalem. Michael berättade att jag inte behövde betala någonting i Eilat, skulle bara säga till vilken utflykt jag ville åka på, och en kontakt skulle ordna det. Har inte bestämt mig ännu för vad jag vill se eller göra, men en jeep safari i öknen kanske kan vara trevligt eller en båt utflykt i Röda havet. Det är svårt att uttrycka sig i ord hur tacksam jag är för att han hjälper mig med detta, men jag tror att han förstår att jag är tacksam för allt.

Min resa känns både som en semester och en affärsresa . Dels hoppas jag på att få njuta av solen ett par timmar per dag, självklart mer, dels därför att jag kommer att träffa en del personer personer inom turism i Israel. Michael sms:ade över ett nummer till en ansvarig inom turism i Eilat, tänkte ringa honom på Söndag eller Lördag. Det är tänkt att han ska hjälpa mig på plats, detta känns väldigt bra eftersom jag ska börja arrangera resor till israel nästa år, förhoppningsvis i januari, men det viktigaste är inte när, utan att det blir av.

Skall också träffa Gideon som har hjälp mig att planera mina resor, han är också min kontakt person i Israel. Det var han som hjälpte en stor svensk researrangör att starta upp sina resor till Israel för ett par år sedan.

Som jag skrivit tidigare i min blogg så känns det verkligen som att jag får tillbaka, med det menar jag att allt hårt arbete, alla sena kvällar var värda alla timmar jag arbetat med min hemsida. En god vän tyckte att det har gått väldigt fort, bara på ett par månader så har jag varit på möte på den israeliska statens turistbyrå, fått en kontakt person i Israel samt att antalet besökare har ökat på min sida. Min förhoppning är att det fortsätter åt samma håll även framöver.

Nu är jag äntligen framme i Israel, flygresan gick bra, det var bra ben utrymme
Men maten var dålig, så jag åt ingenting. Planet var inte heller det finaste, men vad gör det. Nu är man framme, sitter på tåget och väntar på avgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar