lördag 7 januari 2012

Ani ohev Israel

-ANI OHEV ISRAEL betyder jag älskar Israel- I början så visste jag inte så mycket om dig, lite senare så började jag gilla dig, nu älskar jag dig, självklart så pratar jag om eretz Israel. De senaste åren så har jag haft äran att lära känna ett land och ett folk, och inte minst en religion som har förändrat mitt liv. Nu känner jag många människor med judisk tro i Israel och andra platser i världen och har fått många bra vänner. Hemsidan får mycket positiv feedback, både från privatpersoner och organisationer från hela världen och det är väldigt glädjande, jag säger toda raba som betyder tack så mycket på hebreiska.

Det går inte en enda dag utan att man inte tänker på eretz Israel, men självklart så handlar inte allting i mitt liv om Israel och judendomen, även fast det är en stor och viktig del av mitt liv.

Jag har besökt Israel ett flertal gånger, har också besökt Västbanken och har med mina egna ögon fått se hur människorna verkligen har de, har du?

Jag har också publicerat bilder från Gaza här på bloggen, där man kunde se hur fattigt och sönder bombat det verkligen INTE är i Gaza ( Det finns bland annat lyxhotell och fina köpcentrum, fina stränder och vackra parker) Varför vill media och andra visa en felaktig bild av Gaza och Västbanken?

Palestinierna har fått många möjligheter till att få en egen stat, med mycket mark, men alla gånger har de tackat nej, varför? Varför erkänna en stat som har som mål att utplåna Israel  och som lär sina barn att hata judar och Israel?

Jag personligen hoppas verkligen att palestinierna kommer att få en egen stat i framtiden, men först så måste attackerna mot civila israeler upphöra, samt att Hamas och andra erkänner staten Israel istället för att säga att de vill utplåna och radera Israel från kartan.

Israel skickar flygblad, sms, ringer samt varnar civilbefolkningen innan en attack, för att inga civila skall skadas. PA namnger torg och vägar efter självmordsbombare och Hamas och andra, firar på gator och torg när civila israeler skadas eller dödas.

Israel har lämnat Gaza, öppnat upp vägspärrar, släpper in tusentals ton medeciner och annat och detta även under Gazakriget 2008-2009 (Hamas och andra tackade genom att skicka raketer mot civila israeler) över 180 000 palestinier fick vård på israeliska sjukhus 2010, 2009 hade de palestinska områderna en tillväxt på över 8 procent, om man listar världens konflikter efter antal dödade så finner man konflikten mellan Israel och arabländerna på 49:e plats, Israel släppte ca tusen palestinska fångar i utbyte mot en israelisk soldat, listan kan göras hur lång som hellst men jag tror ni förstår vad jag menar.

Besök vår hemsida och lär er mer om Israel, om ni gillar propaganda så besök någon annan hemsida, om det är fakta ni söker så är www.israel4u.se den rätta sidan att besöka.

Peter, 2012-01-07, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar