onsdag 14 mars 2012

Följ dina drömmar

Jordanfloden, 2011
Jag har haft en dröm om att kunna försörja mig på mina resor och hemsidan, många var nog skeptiska, men jag har hela tiden trott på min dröm.

Efter att jag lärde känna en bra kontakt som nu blivit en väldigt god vän så har min dröm sakta men säkert börjat bli verklighet. Jag minns hur jag väcktes av ett samtal från Israel, det var min vän och samarbetspartner som ringde för att berätta att vi fått vår första bokning, en hotellbokning. Idag fick jag ett mail från Israel som berättade att en familj på fyra personer hade bokat hotellrum via vår hemsida, vilket betyder att vi tjänar pengar.

Bokningarna börja komma och pengar börjar tjänas, men det är inte pengarna som gör mig mest glad och lycklig utan det är att min dröm håller på att bli sann. Jag har hjälpt väldigt många med information om Israel och judendomen, varje gång man kan hjälpa någon att besvara deras frågor så blir man lycklig.

Min dröm är att kunna flytta till solen och värmen och sköta min hemsida därifrån. Och nu precis som då, så vet jag att det kommer att bli så, bara man kämpar och tror på sig själv. Målet är att detta ska ske senast 2015.

Vad erbjuder vi Er? Förutom många års erfarenhet av Israel så kan vi erbjuda Er snabba svar och bra service. Vi har bra kontakter i Israel och Sverige, både inom judendom och turistinformation. Vad kan Ni boka hos oss? Ni kan boka hotell, privata lägenheter, hyrbilar, utflykter (1-14 dagar) och dykresor till Eilat och Aqaba.

Peter, 2012-03-14, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar