torsdag 29 september 2011

Femte besöket men många nya upplevelser

Även fast jag varit i Israel flera gånger förut så slutar man aldrig att överraskas, igår så besökte vi de ortodoxa kvarteren och det var en blandning mellan 2011 och 1800-talet, en väldigt speciell upplevelse som visade en annan bild av en stad som har visat så många sidor, en stad där muslimer, kristna, judar och många andra lever tillsammans.

Idag har jag och Erik besökt världens största synagoga, en stor och väldigt vacker byggnad som vi kommer att besöka på lördag, under g-dstjänsten. Vi träffade även en annan svensk på flygplatsen i Sverige, som eventuellt skall följa med på lördag.

På söndag åker Erik hem till Sverige och jag till Tel Aviv några dagar. Ska träffa Elinor och eventuellt  Judy, därefter åker jag ner till Eilat där jag har fått låna en lägenhet under ett par dagar.

Nu har jag inte så mycket tid att skriva här, men kommer eventuellt att skriva lite mer nästa vecka. Allt är bra och längtar inte hem. Ani ohev Israel!!!

Hälsningar från Jerusalem...
Peter, Israel/Jerusalem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar