måndag 22 mars 2010

Tankar och funderingar.

Anledningen till att jag startade min hemsida är att jag vill visa en mer rättvis bild av Israel samt folket som bor där.

Och även fast jag berättar om säkerhetsläget och om landet i övrigt så finns det fortfarande personer som inte förstår att media väljer att visa en allt för negativ bild av Israel samt folket som bor där.

Jag är väldigt tacksam över att jag har så bra kontakter i både Israel och Sverige, som gör att jag får en bra bild av läget, en mer balanserad bild och rättvis bild av alla de underbara människor som bor i landet jag älskar.

Självklart så finns det även sämre människor samt personer som gör mindre bra saker, men vilket land har inte sådana människor och invånare? problemet är att media allt för ofta, eller vissa alltid visar negativa nyheter ifrån Israel, och självklart så får många ett negativt intryck, eftersom dessa personer litar på att media skriver sanningen samt är opartisk.

Ibland så längtar jag så mycket till Israel att jag får ont i magen, och det händer ganska ofta.

När jag besöker Israel kommer personer väldigt ofta fram till mig på stan och frågar saker på hebreiska, andra tar det som självklart att jag är en av dem, vilket är en fantastisk känsla, eftersom jag verkligen gillar landet, till och med mer än mitt eget. Har bland annat fått höra att jag ser Israelisk ut, eller judisk om ni så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar