lördag 27 mars 2010

Alla dessa demostrationer gör mig ledsen

I dag när jag skulle ta bussen ner på stan för att åka hem till mina föräldrar så såg jag att palestinierna återigen hade slagit upp ett tält på stan.

Men jag vet inte om det var en demostration mot Israel, eller om den var för de palestinier som bor i Gaza, men i vanliga fall så brukar de också handla om demostrationer mot Israel. Senast de slagit upp ett tält var det för att demostrera mot kriget i Gaza. Israel gjorde helt rätt som gick in i Gaza efter att militanta grupper skickat flera tusen raketer mot civila mål inne i Israel.

Jag vet att de bor många palestinier i Uppsala och jag förstår också att de är oroliga för anhöriga som fortfarande är kvar, men de borde demostrera mot Hamas eftersom det är delvis Hamas fel att de är som det är i Gaza.

Det gör mig så ledsen att se alla dessa tält och demostrationer, för vem är på plats för att föra Israels talan? vanliga medborgare som är nyfikna på konflikten får inte en rättvis bild av läget eftersom det enbart finns personer där som berättar en sida av berättelsen. Och det gör mig ledsen och samtidigt så förstår man att det är väldigt viktigt att fortsätta sitt arbete, där man informerar om Israel och judendomen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar