torsdag 2 april 2009

Ännu en civil Israel har dödats, men media väljer att blunda.


Det verkar som att det inte blir någon reklam ombord på SAS charter, har fortfarande inte hört något, och som en klok man sa så är det inte ett bra tecken. Men om det inte skulle bli något så har jag många andra ideer, som vanligt. Det blir reklam på siten Dagen.se samt att vi fortsätter översättningen av våran site Israel4u.se som planerat. Den 14:e Aprill så börjar jag mitt nya arbete, vilket betyder mindre ledighet, men jag kommer att kunna använda datorn mer under arbetet.

"Ännu en oskyldig civil Israel har mist livet, bli inte förvånade om vi inte kommer att höra något om det här i svensk media i morgon (läs idag)."


Tänkte inte skriva något annat på bloggen idag, men råkade läsa nyheterna på text TV, precis, råkade. Hur som hellst så kan man se hur TT fortsätter att rapportera orättvist och fel från Israel. Det är anledningen till att jag och många andra inte läser svenska nyheter.
Jag fick nyheter från Israel, där man kunde läsa hur en palestinier attackerat och dödat en 13-årig israelisk pojke, Shlomo Nativ, med en yxa på torsdagen i det lilla judiska samhället Bat Ajin, ett par km sydväst om Bethlehem på Västbanken.

Palestiniern högg också en sjuårig israelisk pojke i huvudet med yxan, innan en av byinvånarna lyckades avväpna palestiniern och ta ifrån honom yxan under en kort brottningskamp. Men palestiniern som antogs vara i 20-årsåldern lyckades sedan resa sig och fly. Bat Ajin är belägen i en bergig trakt med stora skogar. Byn tillhör Gush Etzion, ett område som judiska bosättare byggde upp redan före andra världskriget. Sjuåringen fördes svårt sårad till Hadassahsjukhuset i Jerusalem med helikopter och opererades omgående. Han väntas överleva. Bat Ajin har både sekulära och chassidiska invånare och är mest känd för sin naturliga vattenkälla där man också kan bada, det här kunde man läsa i Dick Haas nyhetsbrev.

Vi får se hur mycket man kan läsa om detta imorgon, nada, om ni frågar mig. Och som vanligt är det nästan en tävling bland de militanta grupperna, vem som erkänner våld mot civila Israeler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar