lördag 13 februari 2010

I måndags så beställde jag en bok ifrån Hillelförlaget.


Har länge velat läsa Torah, och hellst på svenska eftersom det är enklare att förstå det man läser. Visste att Torah finns på engelska och besökte bibelbutiken för att fråga om de hade Torah på svenska, men tyvärr.

Då ringde jag till det judiska biblioteket för att fråga om de visste vad jag kunde låna, eller köpa Torah på svenska. Den hjälpsamma personen som svarade kopplade mig då till Hillelförlaget, där fick jag ett glädjande besked.

Förlaget hade en bok, chumash, en två språkig chumash som innehåller Moseböckerna, Haftaroten (utdrag ur de historiska böckerna) som man läser under shabbat och helgdagsgudstjänster samt de Fem Megilot - Höga visan, Rut, Klagovisorna, Predikaren och Ester.

Jag ser fram emot att börja läsa boken, och när jag läst den så läser jag den igen och därefter så läser jag den ännu en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar