fredag 5 juni 2009

Israel har hjälpt många till ett bättre liv.

Igår på mitt arbete så talade jag med en vän av kurdiskt ursprung. Vi diskuterade deras historia.

Han berättade en historia ifrån hans by, där han berättade om en judisk man som sålde socker och blev väldigt rik. Vi pratade om att många judar är väldigt bra affärsmän, vi pratade om hur Israel hjälpt många kurder till ett bättre liv. Har en annan vän vars släktingar bor i Israel, och han har berättat för mig hur hans släktingar fick hjälp med arbete och boende.

Israel har hjälpt många till ett bättre liv. När jag arbetade i Israel 1997 så såg man väldigt få färgade, 10 år senare ser man många, vilket återigen visar hur Israel hjälper mäniskor till ett bättre liv.

Men som vanligt så läsar man ingenting om det här i svensk media. När man väl läser något om Israel så är det mesta dels negativa saker. Därför tyckte jag att detta var ett bra inlägg, som visar en mer positiv bild av Israel och folket som bor där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar