lördag 24 juli 2010

Dick Haas har avlidit, han blev 70år.

Jag vill tacka Dick Haas för alla hans nyhetsbrev, han skrev alltid fakta och han gjorde det väldigt bra. Det var många som läste hans nyheter, och Israel4u.se har/hade en direkt länk till hans hemsida.

Jag minns Ship to Gaza, Galit och allt annat han skrev om. Han skrev på ett ärligt och opartiskt sätt, han kunde kritisera och han kunde berömma. Det kommer att bli ett tomrum efter honom. Hoppas att någon annan kan fortsätta där han avslutade, hans nyheter och rapportering behövs verkligen.

Under alla år han skrev sina nyhetsbrev, så läste tusentals hans nyhetsmail, som han ibland skrev flera gånger per dag, men minst ett par i veckan.

Det är svårt att veta hur man skall skriva, för jag har aldrig träffat honom, men vi har haft mail kontakt ett flertal gånger.

Dick Haas skrev sanningen, han var ärlig, hade humor och jag kommer att sakna honom och hans nyhetsbrev. Mina tankar finns hos anhöriga och vänner.

Vila i frid och tack för ditt arbete, ett arbete som behövs, ett arbete du gjorde väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar